Встигніть пройти ідентифікацію
шляхом відеоконференцзв’язку до 31.03.2024
щоб отримувати пенсію й надалі
Алгоритм дій
- ПОДАННЯ ЗАЯВИ
Подати заяву на ідентифікацію у режимі відеоконференцзв’язку можна одним із зручних способів:
- через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України шляхом заповнення відповідного електронного бланка https://portal.pfu.gov.ua.
або
- за допомогою засобів телефонного зв’язку через Контакт- центр Пенсійного фонду України
0800 503 753; (044) 281-08-70; (044) 281 08 71
Пенсіонер з числа ВПО:
- Подає заяву на проведення фізичної ідентифікації за допомогою відеоконференцзв’язку, де обов’язково зазначає:
- особисті дані (ПІБ, дату народження);
- адресу електронної пошти;
- номер телефону.
- Обирає застосунок для проведення відеоідентифікації (Google Meet, Signal, Skype, Telegram, Viber, WhatsApp, Zoom)
- Обирає вид звернення (на проведення фізичної ідентифікації)
- Надає згоду на отримання повідомлень від Фонду на адресу електронної пошти.
- ПІДГОТОВКА ДО СЕАНСУ
Орган Фонду:
- Реєструє заяву на проведення фізичної ідентифікації пенсіонера
- Визначає дату та час сеансу відеоконференції
- Інформує пенсіонера про визначені дату та час проведення сеансу відеоконференції – надсилає повідомлення:
- на адресу електронної пошти;
- в особистий кабінет на pfu.gov.ua (у разі зазначення індивідуального податкового номера (РНОКПП));
- Формує перелік індивідуальних запитань на підставі інформації, наявної в реєстрі застрахованих осіб, базах даних Фонду, у т.ч. в пенсійній справі пенсіонера.
- ПРОВЕДЕННЯ СЕАНСУ
- Сеанс відеоідентифікації проводиться у визначені дату та час в обраному пенсіонером застосунку.
Уповноважений представник Фонду здійснює відеофіксацію сеансу ідентифікації
- Якщо у визначений час пенсіонер не вийшов на зв’язок, фахівець Фонду надсилає пенсіонеру нове повідомлення про іншу дату та час проходження ідентифікації.
- АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ
Орган Фонду:
- Аналізує результат сеансу відеоконференції та виносить рішення про проходження / непроходження фізичної ідентифікації.
- ІНФОРМУВАННЯ ПРО РЕЗУЛЬТАТ
Орган Фонду:
- НАДСИЛАЄ повідомлення про результат проведеної фізичної ідентифікації шляхом відеоконференцзв’язку:
- на адресу електронної пошти;
- в особистий кабінет на pfu.gov.ua (у разі зазначення індивідуального податкового номера (РНОКПП)).
СПОСОБИ ІДЕНТИФІКАЦІЇ ПЕНСІОНЕРІВ,
ЯКІ Є ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИМИ ОСОБАМИ
Обов’язок періодично (кожні три або шість місяців) проходити фізичну ідентифікацію в АТ “Ощадбанк“ було визначено для осіб, які до 24.02.2022 набули статусу внутрішньо переміщеної особи (ВПО) (постанова Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 “Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам“).
Водночас, в період дії карантинних заходів (з 12.03.2020 до 01.07.2023) така ідентифікація не проводилась.
Постановою Уряду від 08.08.2023 № 837 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 і від 5 листопада 2014 р. № 637“ передбачено, що для отримання виплат у 2024 році особи з числа ВПО мають пройти ідентифікацію в АТ “Ощадбанк“ або в органах Пенсійного фонду України.
Способи проведення ідентифікації
- Особисто: звернутися до відділення АТ “Ощадбанк“ або до будь-якого зручного сервісного центру Пенсійного фонду України з документом, що посвідчує особу (паспорт громадянина України).
- Через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.
- За допомогою відеоконференцзв’язку в територіальному органі Пенсійного фонду України (відповідний Порядок затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 20.11.2023 № 49-2, зареєстровано у Міністерстві юстиції України 05.12.2023 за №2111/41167).
Якщо пенсіонер з числа ВПО перебуває за кордоном – в закордонній дипломатичній установі України отримати документ, який посвідчує, що фізична особа є живою. Документ разом із заявою про проходження ідентифікації (довільної форми) слід направити до територіального органу Пенсійного фонду України, де пенсіонер перебуває на обліку. Оригінал документа разом із заявою можна направити засобами поштового зв’язку або в сканованому вигляді – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням засобів кваліфікованого електронного підпису.
ЯК ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ІДЕНТИФІКАЦІЮ У РЕЖИМІ ВІДЕОКОНФЕРЕНЦЗВ’ЯЗКУ
Подати заяву на ідентифікацію у режимі відеоконференцзв’язку можна одним із зручних способів:
- через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України шляхом заповнення відповідного електронного бланка
АБО
- за допомогою засобів телефонного зв’язку через Контакт- центр Пенсійного фонду України.
Щоб записатись на проходження ідентифікації у режимі відеоконференцзв’язку через вебпортал Пенсійного фонду України необхідно виконати наступні кроки:
Крок 1. Зайдіть на вебпортал електронних Послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua.
- У верхній частині екрану оберіть вкладку “Ідентифікація у режимі відеоконференцзв’язку” та натисніть на неї.
Крок 2. У формі, що з’явиться на екрані, заповніть всі поля, позначені зірочкою. Виконайте зазначені на екрані вказівки.
- Заповніть особисті дані; дані документу, що посвідчує особу; вкажіть адресу електронної пошти та номер телефону (для отримання зворотного контакту від фахівців Пенсійного фонду); з випадаючого списку оберіть спосіб проведення відеоідентифікації через один із запропонованих додатків: Google Meet, Signal, Skype, Telegram, Viber, WhatsApp, Zoom; за необхідності, вкажіть вид послуги, яку необхідно забезпечити під час відеоідентифікації (перекладач жестової мови, фізичний супровід персонального асистента або помічника, тощо), дайте згоду на передачу даних та натисніть “Подати заяву“.
- До заяви можуть бути додані (у вигляді прикріплених файлів) ідентифікаційні документи: паспорт, пенсійне посвідчення, довідка про присвоєння ідентифікаційного номера, свідоцтво про народження, трудова книжка тощо (розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб).
Зверніть увагу!
В інтересах малолітніх або неповнолітніх осіб, недієздатних осіб, осіб, дієздатність яких обмежено, заяви подаються батьками, усиновлювачами, батьками-вихователями, прийомними батьками, патронатними вихователями, опікунами, піклувальниками.
Щоб подати заяву за допомогою засобів телефонного зв’язку потрібно виконати такі дії:
Крок 1. Зателефонуйте на один із номерів Контакт-центру Пенсійного фонду України:
- 0800 503 753
- (044) 281-08-70
- (044) 281 08 71
Крок 2. Після з’єднання, дотримуйтесь озвучених вказівок: із переліку, запропонованих питань, оберіть “Питання щодо виплати пенсій та ідентифікації“ та натисніть цифру 3 на клавіатурі телефону.
Крок 3. Надайте оператору відповіді на питання для заповнення заяви на ідентифікацію, в тому числі, адресу електронної пошти та номер телефону (для отримання зворотного контакту від фахівців Пенсійного фонду).
Важливо!
Після подачі заяви на проходження ідентифікації у режимі відеоконференцзв’язку (будь-яким із зазначених способів), з вами зв’яжеться уповноважений працівник органу Пенсійного фонду України для узгодження часу та способу проведення відеоідентифікації.
Відеоідентифікація здійснюється протягом 30 календарних днів, але не раніше 10 робочих днів з дати подання заяви (звернення).
ЯК ІДЕНТИФІКУВАТИСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ДІЯ.ПІДПИСУ
Щоб скористатися сервісом, необхідно зайти на вебпортал електронних послуг Фонду (https://portal.pfu.gov.ua/ ).