УКРАЇНА
БЕРДИЧІВСЬКА РАЙОННА РАДА
Житомирської області
РІШЕННЯ
Шістнадцята сесія VIІІ скликання
від 24.11.2023 р. № 158
Про звіт голови районної ради
про діяльність Бердичівської
районної ради за звітний період
Відповідно до пункту 17 частини 6 статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
ВИРІШИЛА:
Звіт голови Бердичівської районної ради Балянова О.О. про діяльність Бердичівської районної ради взяти до відома.
Голова районної ради Олександр БАЛЯНОВ
Звіт
голови Бердичівської районної ради VIII скликання
Олександра БАЛЯНОВА
за 2023 рік
Відповідно до статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» голова районної ради раз на рік звітує про свою діяльність. На підставі вказаного Закону, депутатському корпусу Бердичівської районної ради Житомирської області пропонується звіт про роботу за період з грудня 2022 року по грудень 2023 року.
Шановні виборці та депутати районної ради.
Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачає щорічний звіт голови районної ради про свою діяльність, у тому числі про виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» та здійснення державної регуляторної політики.
Так би хотілося, аби 2023 рік став для нашого Бердичівського району роком розвитк у та реалізації цільових програм. Роком, який у тісній співпраці з територіальними громадами, міг би дати ще більший поштовх до розвитку нашим громадам.
Але боротьба за нашу незалежність триває і на теперішній час. Вир повномасштабного вторгнення рф в Україну зруйнував наш поступ з розбудови України і Бердичівського району, відтіснивши на другий план реалізацію важливих для людей проєктів, посіявши біль і тривогу. Захист нашої свободи та територіальної цілісності дається нам дорогою ціною.
Ми пам’ятаємо і завжди будемо пам’ятати наших героїв.
Результати моєї діяльності, визначаються ефективністю роботи представницького органу в цілому і кожного депутата окремо, виконавчого аппарату та органів районної ради. Цей звіт – це не лише інформація про виконання й дотримання вимог статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», яка визначає мої повноваження, а про нашу спільну роботу із депутатським корпусом, членами Президії, робочих групп районної ради, в яких я безпосередньо брав участь, та виконавчого аппарату в цілому.
Я, як голова районної ради, робилю все можливе, аби депутатському корпусу вдалося зберігати злагоду й порозуміння, знайти оптимальні варіанти співпраці в умовах воєнного часу задля скорішої перемоги нашої країни.
З перших днів повномасштабного вторгнення російських військ на територію України незалежно від посад і статусів всі ми працюємо на перемогу.
Завдяки координації районною радою дій депутатів в умовах воєнного стану нам вдалося:
– організувати виїзд на розташування в Харківській області до139 окремого батальйону територіальної оборони;
– організувати навчання по управлінню дронами та навчання з тактичної медицини щодо базових навичок для надання само- та взаємодопомоги в умовах бойових дій;
– завдяки тісній співпраці з волонтерами Польщі та Литви, було передано нашим бійцям цифрові рації, квадрокоптер, переносні душові кабіни, 2 автомобілі, тактичні окуляри, взуття та засоби гігієни;
– утворити координаційну групу, яка займається питаннями внутрішньо переміщених осіб. Нами розроблено концепцію щодо створення безпечного простору для надання ВПО та постраждалим від війни особам соціальної, психосоціальної та юридичної допомоги. Даний проект планується реалізувати за рахунок коштів європейських донорів;
– продовжити роботу з надання допомоги військовим госпіталям. Перша полуниця, мед, вироби медичного призначення, лікарські засоби. Дякую депутатам ради, підприємцям району, БФ «Фонд відродження України» за системну підтримку бійців ЗСУ, котрі отримали бойові поранення, захищаючи нашу країну;
– поглибити співпрацю з громадськими та благодійними організаціями,фондами: «РОКАДА», «КАРІТАС БЕРДИЧІВ УГКЦ», «МІЖНАРОДНА АСОЦІАЦІЯ ПІДТРИМКИ УКРАЇНИ», «ФОНД ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНИ», «КримSOS» та ін., долучитися, на регіональному рівні, до реалізації Національного плану дій з виконання резолюції Ради Безпеки ООН «Жінки, мир, безпека»;
– оновити склад робочої групи Бердичівської районної ради щодо вивчення екологічного становища та екологічної безпеки територій району, залучивши керівників та провідних спеціалістів Житомирщини з питань екології;
– спільно з районною державною (військовою) адміністрацією, за підтримки спонсорів та меценатів району, відкрити Алею Пам’яті захисникам України.
І. СЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА ПОСТІЙНІ КОМІСІЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Районна рада проводить роботу сесійно. Вона складається з пленарних засідань, засідань постійних комісій та Президії. Упродовж звітного періоду під моїм головуванням проведено 4 пленарних засідання районної ради.
Загалом шляхом відкритого поіменного голосування за результатами 4 пленарних засідань прийнято 51 рішення районної ради.
В переважній більшості рішення направлені на вирішення питань майнового, економічного,земельного, організаційного характеру тощо.
Однією із складових роботи районної ради є діяльність її 5–ти постійних комісій. Робота комісій спрямовувалась на вивчення, попередній розгляд і підготовку питань, що належали до компетенції кожної з них, після чого проєкти рішень вносились на розгляд пленарних засідань ради. Усього в звітному періоді постійні комісії районної ради провели 7 засідань, на яких розглянуто 56 питання, з них – 51 сесійне. При підготовці та обговоренні питань порядку денного пленарних засідань депутатами районної ради на засіданнях постійних комісій висловлювались конструктивні зауваження та пропозиції, які були опрацьовані виконавчим апаратом районної ради. Кожне з них знайшло своє втілення в запропонованих на сесію проектах рішень, або по них готувалися доручення голови районної ради щодо надання інформації чи вжиття заходів на адресу керівників організацій та установ, посадових осіб.
ІІ. ПРЕЗИДІЯ РАЙОННОЇ РАДИ
Процес ухвалення рішень та формування консолідованого підходу депутатів районної ради до розв’язання багатьох важливих питань, що вносились на розгляд пленарних засідань районної ради, значною мірою залежав від ефективної та злагодженої роботи її робочого органу – Президії районної ради. На засіданнях Президії узгоджувався порядок денний пленарних засідань ради, попередньо розглядалися проєкти рішень, детально опрацьовувались зауваження, пропозиції, доповнення, висловлені у ході їх обговорення, а також важливі питання для забезпечення життєдіяльності району. За звітний період проведено 4 засідання Президії.
ІІІ. ДІЯЛЬНІСТЬ ДЕПУТАТІВ РАЙОННОЇ РАДИ
Працюючи на громадських засадах, більшість із 42 народних обранців з усією відповідальністю ставляться до своїх депутатських обов’язків, регулярно відвідують засідання постійних комісій, пленарних засідань, беруть активну участь в обговоренні, вивченні питань та підготовці проєктів рішень, у роботі виїзних комісій та робочих груп. Багато депутатів постійно підтримують зв’язки з виборцями, вивчають громадську думку, потреби і запити населення. Проте воєнний стан на території України вніс свої корективи в повсякденну роботу депутатів районної ради та доповнив їі новими напрямками, такими як волонтерська діяльність та діяльність з отримання та подальшої передачі гуманітарної допомоги особам, які постраждали від збройної агресії рф.
Також в депутатському корпусі районної ради є депутати, які стали на захист рідної країни та вступили в ряди Збройних Сил України та Сил територіальної оборони.
На даний час в районній раді існує 7 депутатських фракцій:
– «Всеукраїнське об’єднання Батьківщина»;
– «Європейська солідарність»;
– «За майбутнє»;
– «Пропозиція»;
– «Радикальна партія Олега Ляшка»;
– «СИЛА І ЧЕСТЬ»;
– «Слуга народу» та 5 позафракційних депутатів.
П’ятеро депутатів склали свої повноваження достроково, їх було заміщено шляхом призначення територіальною виборчою комісією наступних за черговістю кандидатів по партійних списках.
IV. ВИКОНАВЧИЙ АПАРАТ РАЙОННОЇ РАДИ
Одним із завдань голови районної ради є забезпечення підготовки сесій ради і питань, що вносяться на її розгляд, доведення рішень до їх виконавців, організація контролю за їх виконанням. Ефективність діяльності районної ради значною мірою залежить від злагодженості та професійності роботи її виконавчого апарату.
Впродовж звітного періоду виконавчий апарат районної ради здійснював організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально -технічне забезпечення діяльності районної ради, постійних комісій, Президії ради, забезпечував взаємодію з органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування.
Важливою функцією виконавчого апарату районної ради є правове забезпечення діяльності ради та депутатів, як це передбачено статтею 58 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». У звітному періоді з усієї загальної кількості прийнятих радою рішень, розпоряджень виданих головою районної ради та заступником голови ради (який виконує обов’язки голови ради у разі його відсутності) в судовому порядку не було подано жодного щодо оскарження рішення районної ради VIII скликання.
Впродовж звітного періоду апаратом районної ради своєчасно здійснювався прийом, реєстрація, облік документів та контроль за якістю і правильністю їх підготовки та оформлення. Регулярно забезпечувався оперативно-технічний контроль за строками виконання документів. З дотриманням термінів, передбачених Регламентом районної ради, оформлялись протоколи пленарних засідань, засідань президії районної ради та протоколи засідань постійних комісій. Вчасно здійснювалась реєстрація запитів на інформацію та надавались відповіді згідно вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». Так, у звітному періоді до Бердичівської районної ради надійшло 252 документи. Виконавчим апаратом вжито заходи щодо їх своєчасного виконання. Загальна кількість вихідної кореспонденції за підписом керівництва районної ради склала 160 листів.
Надзвичайно важливою ланкою діяльності районної ради і виконавчого апарату є робота зі зверненнями громадян. Керуючись статтею 22 Закону України «Про звернення громадян», Указом Президента України від 07.02.2008 року №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», статтями 55, 56 3акону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою забезпечення реалізації прав громадян на звернення, мною, як головою районної ради та заступником голови здійснюється особистий прийом громадян та робота з їх письмовими та усними пропозиціями, заявами і скаргами. В районній раді створено належні умови для реалізації права громадян на письмові та усні звернення, налагоджено системну роботу в цьому напрямку. У звітному періоді (станом на 23.11.2023) у районну раду надійшло 34 усних та 13 письмових звернень, реєстрацію їх здійснював виконавчий апарат районної ради. Здебільшого це питання гуманітарної допомоги, ряд звернень соціального захисту, питань екології, звернення із земельних питань, роботи закладів охорони здоров’я та інші. Всі звернення, розглянуті згідно вимог чинного законодавства та вжито заходів щодо вирішення питань з якими звернулись громадяни.
V. СПІВПРАЦЯ З ОРГАНАМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА ЇХ АСОЦІАЦІЯМИ
Я, як голова районної ради представляв раду у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, трудовими колективами, адміністраціями підприємств, установ, організацій і громадянами, а також у зовнішніх відносинах, згідно до законодавства. Окремо маю наголосити на системній співпраці із Всеукраїнською асоціацією районних та обласних рад. Я є членом комісії з питань фінансів, бюджетної та податкової політики УАРОР. Мій заступник, Володимир ДІХТЯР – комісії з питань охорони здоров’я. За звітний період брав участь:
– у робочій нараді УАРОР щодо реалізації проектів місцевого розвитку громад, які б допомогли впоратися з викликами війни та посилити їхню стійкість у середній та довгостроковій перспективі;
– в роботі районного оперативного штабу щодо організації підготовки об’єктів господарського комплексу та соціальної сфери в осінньо-зимовий період;
– у семінарі «Оновлення нормативної оцінки земельних ділянок», організацією якого займалась районна рада;
– в роботі комісії з питань охорони пам’яток архітектури місцевого значення;
– в засіданні ТМР Бердичівського району «Про відстріл вовків під час дії воєнного стану» ;
– в роботі Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України від Житомирської області щодо питань нової ветеранської політики та її реалізації у регіонах (в режимі онлайн);
– у виїзній нараді з представниками силових структур Бердичівського району;
– у робочій зустрічі голів районних рад Бердичівського району з головою Житомирської обласної ради щодо функціонування рад у 2024 році.
Перебував з робочим візитом в місті Явор, Яворського повіту Нижньосілезького воєводства Республіки Польща.
Брав участь в оперативних нарадах, заходах Бердичівської районної військової адміністрації, сесіях рад громад району, урочистих заходах з нагоди державних та професійних свят, похованнях наших Героїв і багатьох інших.
В звітному періоді ми організували свою роботу у тісній співпраці і координації дій із районною військовою адміністрацією, громадами району, благодійними та релігійними організаціями, фондами, в тому числі і закордонними, тому що добре розуміємо, що перемогти ворога можна лише спільно.
2023 рік був нелегким для кожного з нас.
Підсумовуючи, хочу наголосити на тому, що всі здобутки є результатом нашої спільної роботи.
2023 рік запам’ятається кожному з нас як період нових викликів, напруженої праці та проведеної плідної роботи заради перемоги і майбутнього розвитку району. Ми ставимо перед собою нові завдання, вирішити які можливо лише спільно.
Для районної ради у своїх майбутніх діях пріоритетними залишаються інтереси жителів району та дієва підтримка військових частин місцевого гарнізону, сил територіальної оборони і добровольчих формувань.
Щиро вдячний за співпрацю та взаєморозуміння керівництву районної військової адміністрації та територіальних громад району, депутатам районної ради, працівникам виконавчого апарату районної ради. В єдності –наша сила.
Дякую військовим, які стримують ворога, підприємцям та волонтерам, які завжди готові простягнути руку допомоги, а також працівникам усіх сфер життєзабезпечення району.
Зичу нам усім миру, злагоди та нових звершень.